Alla inlägg under november 2009

Av imperfection - 24 november 2009 23:37

possibly sleepless night. eftersom att jag är efterblien så glömde jag ta den jävla tabletten igen. tog en halv vid 11, så vi får se hur detta går. om jag har uppdaterat om en stund så har det inte funkat. i truely hope it will.


fridasofie

Av imperfection - 24 november 2009 23:08

såg att hon låg på någon topplista här. är hon vad ni kallar en duktig bloggare? fy fan, riktigt kass och tråkig. bara om att alla ska vara smala. riktig mainstream-blogg måste jag säga.

brutally honest, har aldrig sagt något annat.


fridasofie

Av imperfection - 24 november 2009 22:23

hela den jävla svenska befolkningen som lägger sig som dörrmattor hela tiden. ingen vågar ha en åsikt eller stå för det dom säger. ja, jag talar om invandringen. NEJ JAG ÄR FÖR FAN INTE RASSIST. så, då var det avklarat. detta håller inte, nån jäkla ordning måste det bli på detta. sverige är ett av europas minsta länder och vi har väldigt hög invandring. detta börjar gå för långt, folk vågar inte ens stå upp mot "invandrare" för att de är så rädda för att bli rassistförklarade.


min lillasyster på 13 år blir misshandlad av 10 "invandrarkillar".  ålder 14-17 år. ja, jag säger invandrarkillar. för det är inte många svenska killar som skulle gå på en 13 årig ensam tjej va? faktiskt, tänk efter. hon får en box i ansiktet så att det blir ett stort sår, de sparkar henne i ryggen så att hon ramlar på marken, och medans hon ligger på marken så sparkar dom henne i ryggen, magen och huvudet. varför? jo, för hon bad dom sluta när dom ropade hora efter hennes kompis. varför jag nämner att det är invandrar killar, jo, för polisen vågade inte göra ett skit.


vi gav dom fullständigt namn, skola, telefonnummer, personnummer, adresser allt till polisen. vad hände? inte ett skit. vitten fanns. när fallet lades ner gick dom på henne 15 stycken och hotade att hoppa på hennes huvud och liknande så att hon "aldrig mer skulle kunna tjalla till polisen". jag tycker faktiskt inte att detta är ok. vi måste sätta stopp någon stans. det finns faktiskt en anledning till att folk inte vill gå själva i angered, bergsjön osv. 9/10 i begsjön är invandrare.


en kille som hade skrivit om burka/slöja borde förbjudas i metro, vågade inte ens skriva ut sitt namn...


jag tror absolut inte att alla som inte har en svensk bakgrund misshandlar småtjejer eller snor grejer osv. men faktum kvarstår att det är inte 10 svenska killar som står och skriker "jävla fitta" till recepssionisten på mitt gym för att de har en 15års gräns där. faktum är att det var inte svenska tjejer som sparkade mig i ryggen för att dom tyckte att jag hade "kollat snett" på dom. it's fact.


men självklart måste vi också hjälpa till, utan tvekan.

men lite skärpning tack.

fridasofie

Av imperfection - 24 november 2009 20:17

nej, absolut inte dreamhack eller nåt sånt nördigt. desperate housewifes såklart! jag pluggar fortfarande. det va mer än va jag hade en aning om. men det känns som om jag ändå har ok koll. kan repetera lite, så om någon är intresserad så kommer lite om andning och cirkulation osv! Glad


vene transporterar syrefattigt koldioxidrikt blod till hjärtats högra kammare genom övre och nedre hålvenen. därifrån rinner det ner i höger förmak medans segelklaffen är öppen. då är hjärtat i diastole, en vilofas. när trycket ökar i kammaren stängs segelklaffen och fickklaffen öppnas. blodet förs vidare genom de ena artärerna i kroppen som transporterar syrefattigt blod, lungartärerna, ut i lungerna. där strömmar blodet till slut ut i kapilärnätena som sitter runt alveolerna och då sker gasutbytet. blodet får syre, och släpper ifrån sig ccellernas avfall, koldioxid. då är bldet syresatt och strömmar tillbaka till vänster förmak genom de enda vener som transporterar syrerikt blod, lungvenerna. sedan strömmar blodet ner i höger förmak, här händer samma sak med segelklaffen, men i detta fallet är det aortaklaffen som öppnas. därifrån strömmar blodet ut i kroppen.


vener förgrenas till venoler, som går över i kapillärer, som går över i arterioler, som övergår i artärer.


kortfattat, så ungefär! folk som bara läst lite kortfattad biologi fattar nog inte, men det kan vara intressant ändå.


fridasofie

Av imperfection - 24 november 2009 18:34

det blir ingen pump idag, hade mer än vad jag trodde på det underbara provet imon. hjärta, andning, lungor, kärl osvosvosv. det är ett riktigt stort ämne, vilket är lika med ett jättestort prov. just nu går inte pluggandet jättebra.. så vi får väl se. har megahuvudvärk också, vilket jag har haft väldigt ofta det senaste?


fridasofie

Av imperfection - 24 november 2009 16:20

precis. jag ska pumpa idag, verkar som att jag kommer få gå själv. kan bli gött ändå, tycker ju om body pump så mycket. dock är denna koreagrafin inte en dröm direkt, men den är ok. byte snart iaf!


  


gjorde kiss&bajs provet idag, det gick nog ok iallafall. vill inte klaga för mkt som sist, trodde att det hade gått åt helvete men fick 32/32. så vi får se. nu ska jag plugga kappilärer och cor.


fridasofie

Av imperfection - 24 november 2009 08:34

skulle egentligen börjat vid 1 om det inte vart för den jäkla engelska recenssionen! men får iaf fortsätta på den som jag nästan har skrivit klar, det är alltid nåt huh? sov ganska ok inatt, väldigt ytligt, så jag är inte speciellt utvilad.

hoppas ni har sovit bättre!


ha en bra dag

fridasofie

Av imperfection - 23 november 2009 23:23

will you stay with me?

will you be my love?


låten som berör djupet av mitt hjärta varje gång. jag vill att den ska spelas på mitt bröllop, mina barns dop, min begravning. den är så oöändligt vacker.


tack för mig

fridasofie

Ovido - Quiz & Flashcards