Alla inlägg den 15 november 2009

Av imperfection - 15 november 2009 23:17

jag verkar vara ganska ensam om att vara emot detta. nästan varenda svensk medborgare väljer ju att lägga sig som dörrmattor, som vanligt. jag tycker faktiskt inte att det är ok att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan. kyrkan är faktiskt kristen, och i bibeln står det ganska klart att det inte är fel att vara homosexuell, men att utföra homosexuella handlingar är fel. jag har absolut inget emot homosexuella, men jag tycker att det är respektlöst mot hela den krista religionen att yrka på att få gifta sig i kyrkan. vafan, nöj er med rådhuset eller nåt?! tänk på hur bra ni har det här i sverige, i iran hade ni blivit stenade.


men om homosexuella nu ska få gifta sig i kyrkan och om vi nu ska vara så accepterande osv, borde de itne få gifta sig i moskéer och synagogor också då? eller är det bara i kyrkan det är ok? det är faktiskt då att stora delar av den svenska befolkningen idag är invandrare, face it. då måste ju homosexuella få gifta sig i moskeer också? eller? tycker fan att vi borde fokusera på att förhindra hedersmord osv, inte att kissa på hela den krista religionen!


reglerna har varit; du får inte gifta dig med någon under 18 år, du får inte gifta dig med flera personer, du får inte gifta dig med en nära släkting, du får inte gifta dig med någon av samma kön.

altså, en pappa får inte gifta sig med sin dotter hur mycket de än älskar varandra. en kvinna får inte gifta sig med fyra män, hur mycket hon än älskar dom. en 50åring får inte gifta sig med en 14åring hur mycket de än älskar varandra. en man får inte gifta sig med en man hur mycket de än älskar varandra.

om man bryter mot en av dessa reglerna, hur lätt blir det inte att fortsätta då?


som sagt, jag har inget emot homosexuella. tycker bara att folk som tycker att det är ok att kissa på hela den krista religionen för att varenda jävla svensk inte vågar ha en åsikt är dumma i huvudet. "att gifta sig är en mänsklig rättighet" jo, men enligt barnkonvensionen är också rätten att växa upp med en mamma och en pappa en rättighet.


  


not so ok..

fridasofie


Av imperfection - 15 november 2009 22:52

jo, jag misstänker detta. mår verkligen skit.


symptomen är:

  • Feber och frossa - check

  • Hosta och halsont - check

  • Snuva, rinnande näsa och nysningar - check
  • Värk i kroppen och huvudvärk - CHECK

  • Diarré och kräkningar - not yet

  • Trötthet - check

  •  

     hoppas verkligen inte att det är svinins, men det verkar nog inte bättre! och jag som troligen skulle få sprutan nästa vecka. har hela tiden trott att det är skitsnack och överdrivet med denna svininfluensa. känner mig ju inte döende, trots att jag är en riskgrupp. (astmatiker) äh, tror inte att det är så farligt ändå, det är bara till att droga ner sig med lite (massa) cocillana-etyfin, och grymmeblandningen två panodil zapp och en ipren eller allindrin. fysatan va kass jag känner mig. kanske borde skaffat mig en sådan?

     

      

     

    kanske skulle tänkt på det tidigare? hoppas att det inte är värre imorgon, då det har ökat succesivt idag.

    hoppas ni mår bättre än mig!

     

    fridasofie

    Tidigare månad - Senare månad
    Ovido - Quiz & Flashcards