Alla inlägg den 7 november 2009

Av imperfection - 7 november 2009 18:59

vad händer i göteborg idag? troligen inte mycket i detta nivember(skit)väder. det regnar, åh så härligt!

och jag har världens mega huvudvärk också. känns ju sådär kul på en lördag, men anyways.. det händer väl ändå inte mycket. är sugen på att bara gosa ner mig under täcket med min pojkvän och bara kolla på film eller något.

slumdog millionaire som är en av mina favoritfilmer hade ju inte varit fel nu, eller the dark knigt!

 är riktigt seg och tråkig idag.. hatar hösten! vill resta utomlands nu! ända sedan sommaren slutade har jag kollat sista minuten resor och varit sååå sugen. men eftersom att jag inte är 18 så kan det ju bli lite problem med vissa hotel osv.


men pojkvännen fyller ju i februari, så då blir det åka! han åker iväg med en båt i 8 veckor 1 mars, och är borta på våran 2årsdag.. så jo, det blir nog åka. bjuden kanske tillochmed?


kisses

fridasofie

Av imperfection - 7 november 2009 18:29

nu kommer inlägget om size zero som jag har försökt skriva men misslyckats när hela sidan hakat upp sig när jag fösökt ladda upp bilder, men nu verkar det funka iallafall. jag hittade en bild på den smalaste tjejen som har vunnit americas next top model, behöver inte säga vem av dom det är va? och den andra bilden är på den "tjockaste" som har vunnit samma titel. har det verkligen gått så långt att folk anser den normala skitsnygga tjejen som tjock?!


alla ska vara smala nuförtiden, vara 1,80 cm långa och väga 50kg. är detta rimligt? är det verkligen så vi vill att våra barn ska växa upp? personligen tycker jag att tjejen till höger är skitläcker, mycket snyggare än hon till vänster. det känns som att alla promotar att man ska vara smal och banta. det känns som att det är "fult" att äta och att inte vara underviktig. vart fan är världen på väg?



  


jag tycker att det är fel att vara tjock, om det skadar din hälsa. men så länge man är frisk, äter sunt och unnar sig något gott ibland, what's the problem? vem orkar tänka på vad man stoppar i sig exat hela tiden? man blir ju sjuk i huvudet om man skall hålla på så. jag gillar krvor på tjejer, tycker att det är skitsnyggt. vem fan vill ta i skelett? lite underhudsfett har aldrig skadat någon. hoppas verkligen att size zero trenden går över snart, för ingen mår bra av att leva så heller.


celebrate your shape!

fridasofie

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards