Alla inlägg under december 2009

Av imperfection - 29 december 2009 01:04

av hela mitt hjärta folk som måste trycka ner andra för att få sig själva att framstå som bättre. var med en tjej idag som konstant försöker förlöjliga mig och idiotförklara mig, varför? antagligen för att hon har så jävla dåligt självförtroende. hon snackar skit om alla, speciellt andra som snackar skit enligt henne, och hon säger att hon själv aldrig snackar skit. my ass säger jag bara! äckligt falsk tjej som faktiskt bara en person jag känner tycker om.


ni vet vad de säger; de som talar illa om andra i din närvara talar illa om dig i din frånvaro. stämmer verkligen fokes!

fridasofie

Av imperfection - 26 december 2009 11:59

känner mig orolig för allt, hela tiden. jag är orolig för helt sjuka saker, som vanligs 16åringar troligen inte ens tänker på.

jag är orolig att jag ska hamna på gatan, att när jag börjar jobba så kan jag ingenting trots att jag är en av de bästa eleverna i min klass, att jag inte ska kunna få barn, att sömnproblemen ska börja påverka mig ännu mer psykiskt och fysiskt än vad de redan gör, att jag ska bli lämnad ensam............


jag mår nog inte så bra idag..

fridasofie

Av imperfection - 23 december 2009 18:13

trodde att jag skulle få sova gott inatt, men icke. började slumra till vid 5, då hade jag en vakendröm om en asäcklig helt urmärglad gubbe. då hade jag smsat min pojkvän om han kände någon som var urmärglad och såg ut som ett skelett. jag kom inte ihåg detta när jag vaknade vid 8 men när han vaknade och svarade så kom jag ihåg. det sjuka är att jag vet att jag kollade på klockan precis innan jag smsade. sjukt.


först inte kunna sova, nu detta. vakendrömmar och omedvetna handlingar. var ska detta sluta? jag säger ju att det är väldigt slitsamt för psyket att inte sova. kommer nog stoppa i mig några propavan vid 9 ikväll, då är jag ganska garanterad lite sömn iaf. hoppas bara att jag slipper vakendrömmarna, de är så verkliga. mycket mer verkliga än de man drömmer när man rem-sover.

undra bara om dagen imorgon blir förstörd om jag tar för många propavan och blir helt groggy? we'll see.


glad påsk och ha ett trevligt sommarlov

fridasofie

Av imperfection - 22 december 2009 23:43

det känns som att det är svart ute hela tiden. jag behöver lite solljus, känner mig lika svart som det är ute. fast nu ljög jaf, för det är vitt. snow everywhere! längtar sjukt mkt till julafton for once, gettin' htc tattooed!! he-he.


ville bara vidarebefodra min kärlek till cocillana-etyfin. på ren svenska; hostmedecin med 96% alkohol och lite gossigt morfin i. lär ju kanske somna gott sen.


fridasofie



Av imperfection - 22 december 2009 14:45

har haft lite bloggtorka, inte haft någon lust alls. mina villkor när jag startade bloggen var att skriva när jag hade något att säga, något jag ville få ur mig och inte tvinga mig själv. den är till för mig, inte för någon annan.


känner mig allmänt trött och deppig. börjar även bli ganska sjuk. sjukdomen har legat och gnagt de sista veckorna av stress i skolan. och nu när jag äntilgen kan slappna av så kommer den. just my luck.


fridasofie

Av imperfection - 16 december 2009 22:31

ja, hur gick det egentligen igår?

jag var ju som sagt på ungdomsmottagningen hos en gynekolog för att utreda varför jag har fått massa urinvägsinfektioner. jag som var skitnervös för att jag trodde att jag skulle sitta och vresa för en middleage lökig mormor blev överlycklig när jag kom in i rummet och såg att det inte fanns någon sådan stol.


istället började vi prata om min p-stav och den underbart trevliga och icke-lökiga gynekologen sa att p-staven innehåller gulkroppshormon(?) och det torkar ut slemhinnorna (snippan, fittan, vaginan) vilket gjorde att det upstof sprickor som kunde orsaka urinvägsinfektion.


när hon sa det så fick jag mig verkligen en tankeställare, började inte skiten igen när jag började med mini-piller? jo, faktiskt. hoppas att hon har rätt nu, för helt plötsligt låg jag på en brits med en skalpell i armen. nu är den iallafall ute, och jag har börjat med p-ring ist.


håller tummarna

fridasofie



Av imperfection - 15 december 2009 12:29

fick åka hem från skolan för att jag har så himla ont i magen. vet inte vad det beror på, men detta hände för bara några veckor sedan också. ifs så har min mage klappat ihop pga tabletterna jag käkar mot acne, tetralysal.


jag har iallafall haft upprepade urinvägsinfektioner under hela sommaren och hösten nu. för inte så längesedan blev det så illa att jag fick åka ambulans. idag ska jag iallafall till ungdomsmottagningen så dom ska kolla ifall dom kan hitta något som är fel. jag har växt upp med urinvägsifek. hela mitt liv så jag vet precis hur jag ska göra och inte göra för att undvika det. men nu kommer de varesig jag anstränger mig eller inte.


var och gjorde ett ultraljud på mina njurar för ett tag sedan med. trodde att idioten till doktor skulle trycka sönder mina revben. inga fel på dom, so far. så jag hoppas men ändå inte att dom kan hitta något idag...


fridasofie

Av imperfection - 13 december 2009 22:17

det var underbart. det var allt jag förväntat mig och lite till. det var värt varenda krona, smärtan i nacken, all väntetid, ALLT. det var såååå underbart. känner mig frälst. självklart talar jag in in flames på scandinavium igår. ståplats, det var riiiktigt fett. hela scandinavium gungade i takt med anders fredéns underbara stämma.


om någon är intresserad kan jag lägga ut filmer, men då får ni kommentera för annars orkar jag inte försöka pilla upp dom! haha.


hoppas ni hade en lika grym kväll som jag igår

fridasofie

Ovido - Quiz & Flashcards