Alla inlägg den 3 november 2009

Av imperfection - 3 november 2009 22:21

sjunger britney i sin låt "3". den handlar självklart om trekanter. så, vad tycker vi egentligen om detta fenomen i pryda helylle sverige? är det accepterat? jag har kompisar som har berättat för mig att de har haft trekant och jag blev helt ställd. jag hade ingen aning hur jag skulle reagera! jag vet inte om man borde bli upprörd eller om det är cool. hur förväntas man reagera? give a fuck ändå, är bara nyfiken. vad tycker vi egentligen? hur ställer vi oss till trekanter?


  


fördelar;

  • det kan vara kul att testa något nytt och spännande
  • man kanske upptäcker nya delar av sig själv
  • kanske tillochmed inser att man har en annan sexuell läggning en vad man trott? man kanske har känt på sig länge att man är lesbisk/bög ett tag men vill inte testa direkt med samma kön. så då kanske det känns med ok med trekant?

är det mer okej med trekanter än sex med samma kön?


nackdelar;

  • det är lätt hänt att någon blir utanför, troligen en själv
  • rykten? om man nu bryr sig

hmm, så vad säger vi nu om detta?

kommentarer tas tacksamt emot :) är öppen för diskussion!

fridasofie

Av imperfection - 3 november 2009 20:47

nu är det bara tio minuter kvar! verkar som om det kommer bli ett grymt avsnitt idag, right?

gillar faktiskt inte att kolla på tv, har så svårt att koncentrera mig.. de enda programmen jag kan koncentrera mig på och verkligen följa är desperate housewifes och grey's anatomy. grey's passar ju mig som har min frmtid säkrad inom vården. love it! tycker verkligen att det är roligt och intressant. är dock opepp på allt just nu, så det går ut över min skolgång.. men jag rycker nog upp mig snart.


nu går jag ju i ettan, när jag går ur trean är jag undersköterska. jag går omvårdnad för att lära mig grunderna och ha ett jobb medans jag pluggar till sjuksköterska. mitt mål är barnmorska. jag ska iallafall jobba med barn och/eller ungdomar. ungdomsmottagningen är en dröm. gärna barnavårds eller mödravårdscentralen också. eller kvinnokliniken. jag kommer kanske bli den första vettiga människa att jobba på um, vem vet?


ååååå jag har sånna craving på fiskbullar i hummersås nu! vet att de är många som tycker att det är äckligt, men jag älskar det! men jag ska hålla mig! mätte mig idag, runt höften och låren. hoppas för mitt liv att jag har lyckats nästa vecka! är dock inte redo än att avslöja måtten, men jag kommer avslöja om jag har lyckats att gå ner i vikt och i mått. kommer att berätta hur mycket också. iih, hoppas jag lyckas!


nu börjar snart desperate, så jag får avsluta.

TTYL, fridasofie

Av imperfection - 3 november 2009 19:45

är människor som faktiskt inte förtjänar den lön de får! vi säger en bank vd som tjänar flera 100 papp i månaden, det enda han behöver göra är att sitta med i några möten, fatta några lama beslut och svara i telefon. jo, jag är medveten om att dom antagligen gör mer än så. glömde ju fika pauser osv. nej men jag tycker inte att de förtjänar så mycket pengar för det arbetet de utför! klart att de inte ska ha en städerskelön, men att ta ut en bonus på 2 mille när vi är i kristider, är det verkligen ok?


eller fotbollsspelare, som kan tjäna iprincip hur mycket som helst. vad gör de egentligen för nytta här i världen?

22 personer som krigar om en boll medans tusentals fulla fans hejar på. good job, really!

HUR kan en fotbolsspelare tjäna mer än t.ex en läkare? eller en sjuksköterska, eller lärare, brandmän osv. (tänkte skriva poliser, men de är ju helt inkompetenta de flesta av dom så näää). Nej men ändå.. människor som gör någon nytta, självklart är inte alla läkare asgrymma, men majoriteten av yrkena gör ju faktiskt någon nytta och bidrar och tillför något till världen. är det verkligen rätt?! aaaaah, blir så galet irriterad på detta!


          VS          


vad tycker ni?

with love, fridasofie

Av imperfection - 3 november 2009 19:14

jag undrar om jag kanske börjar bli sjuk. är lite febrig och sjukt trött. det hade varit gött att vara ledig en vecka till, men man kommer ju eftr så mycket då! har inte bestämt mig för om det är värt det än, haha. det är ju så när man går på gymnasiet, man bestämmer ju mycket själv!

känner mig allmänt opeppad idag. skall skriva ett arbete + muntlig redovising om maginfluenza, bara jag som inte visste att det stavas med z?, med kräkningar och diarre.. cozy huh?


har lyckats ganska bra med nutriletten idag. käkade en liten avocado med salt och keso förut, yummie! det och några allbran flingor är det enda jag har ätit idag. man dricker ju trotsallt nutrilett Flört

skulle ha gått och tränat idag, body pump, men jag är så himla trött! och eftersom att jag har lite feber är väl det kanske inte det smartaste att göra heller. skall dock träna lite afrodans imon, behöver en go energikick för att klara av resten av veckan. har ett hemskt prov i datorkunskap coming up.. det är bara det att ingen lyssnar på våran underbara datalärare, så det är ingen som har en aning om vad det handlar om! jag skulle vara mycket nöjd med slutbetyget G i den kursen. tur att den bara är på ett år då, klar efter sommaren, WIHO! den dagen kommer jag verkligen att fira, och jag vet for sure att jag inte är ensam om detta!


egenvård.. det håller vi på med nu. huvudvärk, getingstick, sömnbesvär osv. ganska roligt. innan hade vi luftvägar och cirkulation. hur hjärtat pumpar ut blod i kroppen genom artärer, som går ut i små kapilärer som blir till vener. venerna pumpar tillbaka syrefattigt blodtill hjärtat, som pumpas till lungorna och syresätts i alveolerna (lungblåsorna) och tillbaka till hjärtat och ut i kroppen igen. det känns som om jag har fattat lite ändå.

trodde att det skulle vara pest och pina i början, men shame on me. det var väldigt intressant! vi såg även en film där de opererade ut en lungtumör ur en kvinna som rökt i 40års lunga.. det inspererade mig verkligen till att sluta!

när de skar upp tumören var den helt svart och hård innuti, och den var lika stor som en tredjedels lunga. en lunga är ca 12cm, så ungefär 4cm! fatta att det blir svårt att andas.


såhär ser en rökares lunga ut:

 

  


sugen på att gå ut och ta en cigg kanske?

love, fridasofie

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards