Alla inlägg den 4 november 2009

Av imperfection - 4 november 2009 17:06

ska dra och träna om en stund. är väldigt otaggad. känner mig lite sjuk också som sagt. mamma har varit och hämtat ut mina nya tabletter mot ace. har väldigt mild acne men tycker att det är väldigt jobbigt och skämms jättemycket! problemet är bara att jag får inte ta en tablett i samband med mjölkprodukter och/eller mineraler för då slår de ut effekten. måste vänta i 3h innan jag kan ta en tablett isf. och i en påse nutrilett är det ganska många mineraler, och jag skall ta en tablett på morgonen och en på kvällen. ska jag då inte kunna äta frukost förän efter tre timmar?! eller vara vaken 3 timmar efter kvällsmaten? mygod.. allt blev helt plötsligt mycket jobbigare. vet inte riktigt hur jag vill göra. fet med fin hy eller smal(are) med finnar?


fridasofie

Av imperfection - 4 november 2009 13:06

skolan nu. är sjukt trött, har börjat sova dåligt igen och är helt utmattad. tror att jag börjar bli sjuk också, har nog lite feber och det gör ont när jag tittar upp och ner och åt sidorna. (i ögonen inte nacken)

jag hoppas inte att jag har fått svinis iallafall, är asmatiker så det är ju ingen fördel för mig. vi kommer även att få vaccinet snart i skolan och de första blev vaccinerade igår. dock tror och tycker jag att media har smällt upp svininfluenzan till värsta stora grejen. "massa människor har dött av den hemska och livsfarliga nya influenzan!!!!"

okej, och hur va patienternas tillstånd innan det då? "jo men de va faktiskt en liten pojke som dog av det häromdan, det stod på rubriken på aftonbladet" ahaa okej, läste du även delen där det står att pojken inte har fått någon näring på 5 dagar också kanske?


och vaccinet... en har fått en nervskada och kan bara gå baklänges, några har dött, en del har blivit förlamade.. vad tror ni? är det bullshit? det finns säkert folk som har fått alvarliga biverkningar, men det kan man ju få av allt? och jag tror inte att det inte finns folk som har fått så allvarliga biverkningar av andra vaccin. hörde om en mamma som vaccinerat sin son, sedan låg han i koma i 4år. (inte mot svinis) så jag vet inte riktigt vad man ska tro.

det känns ändå ganska överdrivet. och hon som bara kan gå baklänges... det sitter nog mest i hennes hjärna.


fridasofie

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards