Alla inlägg den 20 april 2011

Av imperfection - 20 april 2011 23:03

min kropp är verkligen totalt slutkörd nu. jag har absolut ingen ork kvar, till annat än att svälta. det är det enda som fungerar helt okej i mitt liv just nu.

födelsedagsfikan gick bra. till föräldrarna var det "men jag ska ju på fika, jag kommer ju äta där!" och för dem på fikat "jag var så hungrig efter spinningen så jag var tvungen att äta hemma!". det gick löjligt lätt faktiskt. drack två koppar kaffe med lite mjölk... that's it!


för att summera dagens mat och träning;


in:

havregrynsgröt med laktosfri mjölk

kycklinglår (utan skinn) med sallad, gurka och lite balsamico på

kaffe. i mängder. masssssa kaffe.


ut:

handla mat med mamma i en timma. (hahaha dålig jävla fantasi, men aa... jag gick ju runt i affären som en zombie)

en timmas oeffektiv utmattande spinning

promenad till och hem från fikan


enligt mina (app'en på min iphone's) beräkningar så ligger jag på -397kcal. det känns rätt kasst om man jämför med tidigare dagar, men det kunde å andra sidan varit värre. mycket värre.

idag har jag motstått;

  • negerbollar
  • godis i mängder
  • chips
  • mackor
  • tårta
  • pannkakor

jag har lätt sparat 1000kcal på allt jag inte har ätit. känner mig fortfarande som en fet kossa dock. men mina nya jeans har blivit förstora! så det är ju nåt iallafall... inte mycket, men lite. de var jättejätte tighta när jag köpte dom.


jag är trött som fan.



Av imperfection - 20 april 2011 18:45

dagens mat har gått helt ok hittills.

havregrynsgröt med mjölk till frukost och kyckling med sallad och gurka till middag/lunch. har legat på ungefär 300+, men nu har jag varit och spinnt en timma. men det kändes verkligen att jag har tagit ut mig lite för mycket i veckan. hade verkligen ingen ork alls. benen bara krampade och gjorde ont som fan. jagbrukar ALDRIG ge mig, men det var bara till att söndagscykla, och det sög. jag ville svettas och leva, inte sitta av tiden.


nu ska jag på 19års fika.... jag VILL inte äta massa skit. håll tummarna för mig och mitt fett.

Av imperfection - 20 april 2011 12:13

dagen har börjat... bra. eller vad man ska säga. har gått ner ännu ett kilo, så nu ligger jag på 66! det känns rätt bra. hade gärna legat på 56, men det är ett tag kvar dit. men å andra sidan, jag är ändå på väg nu! jag är närmare än vad jag var för en månad sedan.

kollade tillbaka lite.. jag började med den här inte äta grejen för mindre än en månad sedan, och jag har redan gått ner 7kg! det känns grymt faktiskt. men det räcker ändå inte.

mamma pratar om "hur lätt det är att det går över gränsen" och så, att "dom är rädda att jag ska tappa kontrollen". det dom inte fattar är att jag håller på att ta kontrollen över mitt liv. jag kontrollerar vad jag stoppar i min mun, jag kontrollerar maten. maten kontrollerar inte mig.  -7kg... ja, det känns bra faktiskt.

Ovido - Quiz & Flashcards