Alla inlägg den 2 april 2011

Av imperfection - 2 april 2011 14:44

allt kretsar kring mat. allting i hela världen kretsar kring mat.

idag har jag som vanligt ätit havregrynsgröt men mjölk och kaffe med mjölk. "var tvungen" att äta middag med familjen, för att inte väcka för stora misstankar. att gå från att vara någon som äter jämt, oavsett hungerstatus, till att gå till någon som inte äter alls är en större förändring än vad man kan tro. jag åt iallafall en kycklingklubba utan skinn, och några små kycklingbitar till. en tsk tzatsiki och lite ärtor och majs. det känns konstigt att äta och det känns konstigt att inte äta. men när man bor hemma så måste man göra mycket för att dämpa misstankarna. i min papperskorg ligger det en plastpåse men fil och müsli i, som jag "åt" i mitt rum i torsdags. man måste hålla sig upptagen, och försöka att inte bara sitta och tänka på mat.

jag har kommit på mig själv med att vara rätt frånvarande, dels för att jag är så hungrig och dels för att jag inte har någon ork. jag orkar inte vara trevlig och glad. jag är hungrig och luktar skit i munnen, jag har befunnit mig i ketos ganska länge nu och jag känner mig ofokuserad, trött och likgiltig. men det spelar ingen roll, för min kropp vänjer sig. jag ska bli smal, det bara är så. ibland känns det som att det inte är värt det, men det måste vara det. man måste få ut något ur en sådan uppoffring.


 

Av imperfection - 2 april 2011 01:36

jag åt förut idag. vid tre, halv fyra. en enportionsburk med fiskbullar. varm mat har nog aldrig smakat så gott. det kändes som om jag hade fått lämna helvetet en stund, men oj så fel jag hade. jag har inte ätit något sedan dess. bara druckit ramlösa och tuggat tuggumi. jag  vet inte om jag är hungrig eller om kroppen bara är sur. sur på mig och sur i blodet.

jag är helt dödstrött nu. helt döds-jävla-trött.

Ovido - Quiz & Flashcards