Direktlänk till inlägg 29 mars 2011

hunger hurts but starving works

Av imperfection - 29 mars 2011 22:06

jag har funderat mycket över begreppet pro ana, eller det kanske mer är en rörelse? en rörelse som jag länge har föraktat, och avundats. dels tycket jag att dom (kanske borde säga vi? fast jag känner mig inte kvalificerad än att kalla mig det) är dumma, ingen kan ju leva utan mat. men nu känner jag en helt ny kontroll. jag kontrollerar vad jag stoppar i mig. världen kretsar inte längre kring när jag ska äta nästa mål, för nu behövs inte det. jag har ju ätit frukost, och någon sked yoghurt till lunch. jag behöver faktiskt inte mer. lite kaffe, the och cola zero löser tomheten i magen. jag behöver inte mer, jag behöver inte äta. imorgon ska jag väga mig. jag är både nervös och förväntansfull.

min tankte var egentligen att äta varierat med kalorier varje dag för att lura metabolismen, så att kroppen inte går in i "starvation-mode" och saktar ne förbränningen.. det har inte gått speciellt bra alls, har inte kunnat äta så mycket. det har blivit frukost och middag på helgerna, men nu på vardagarna blir det frukost och sen kanske sammanlagt tre matskedar youghurt till lunch. och jag klarar mig på det, jag behöver inte mer. fatty me.

men förut var jag tvungen att äta lite med mamma, för att avleda hennes misstankar. jag åt fyra skedar (små) med fil och müsli men sa att filen var dålig och hon sa "men släng det då om det smakar konstigt", perfekt tänkte jag. HON föreslår att jag ska slänga maten, blir inte mycket bättre. sen så gav hon mig ett kokt ägg, tänkte att det är dumt att börja protestera så jag skalade det på en bit papper och delade det i äggdelaren. jag åt de översta och understa äggskivorna, som bara är vita. sen knycklade jag ihop hela pappret (med skalet och resten av ägget) bakom min themugg och gick och slängde det. kändes onödigt att äta så mycket så sent, men just då fanns det ingen annan utväg. först ville hon att jag skulle äta middag som fanns kvar till mig, men jag sa att jag inte kan sova om jag äter så sent, "vet du väl?". jag gillar inte att ljuga. alls.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av imperfection - 18 maj 2011 12:12

börjar min nya svältdiet med att äta en hel portion havregrynsgröt och två knäckemackor med massa philladelphia. lyckat.... väntar på att det ska sluta regna så att jag kan gå ut och promenera. ska träna ikväll också. usch för mig... ...

Av imperfection - 17 maj 2011 20:41

jag är alldeles för tjock. jag lurade mig själv att tro på att jag kunde vara lycklig, smal och äta på samma gång. det funkar inte så. imorgon börjar jag om igen, jag ska svälta som jag gjorde innan. nu ska jag bli smal, på riktigt. för det är ju d...

Av imperfection - 17 maj 2011 11:27

vet inte vad jag skrev när jag skrev sist. needless to say så var det nog ett tag sedan. jag vet inte riktigt om jag tappat stinget, motivationen eller bara ord. eller alla alternativ. jag har iallafall gått ner 9kg hittills, alltså väger jag 64kg nu...

Av imperfection - 9 maj 2011 20:54

jag orkar inte uppdatera denna frikkin bloggen. jag äter, spyr. svälter, äter, spyr. tränar, äter, svälter. mitt liv kretsar kring mat, om att inte äta den. om att inte vräka i mig hela kylskåpet när tillfället finns. jag fick frågan av en instrukt...

Av imperfection - 8 maj 2011 20:10


jag har ävat för att logga in här. jag vill inte skria vad jag har ätit, men jag vill ändå. jag vill skämma ut mig, men jag vill inte stå naken med skammen. trots att jag hamnade på - kcal igår så har detta varit en riktigt dålig helg. alldeles för m...

Ovido - Quiz & Flashcards