Alla inlägg under december 2009

Av imperfection - 7 december 2009 19:43

stör mig på det mesta.

svenskarnas feghet, kärringar/gubbar som luktar/inte luktar som måååste sätta sig bredvid mig på bussen/spårvagnen när jag precis har brett ut mig fastän det finns massa lediga platser, folk som spelar dumma, folk som är dumma, folk som frågar uppenbara saker, folk som måste tävla om allt hela tiden, smala som klagar på att dom är tjocka, folk som har slöja/burka och tycker att vi ska acceptera det som helt naturligt, särbehandling, dåliga/inga resultat osvosvosv...


listan kan göras lång

fridasofie

Av imperfection - 6 december 2009 22:22

idag har det varit 2 program om tjejen som inte fick avsluta sin utbildning till barnkötare pga sin burka. jag fattar inte riktigt hur folk kan försvara det, det är inte ok! vi bor faktiskt i sverige, och man får fan ta sedan dit man kommer. jag hade inte velat att någon som man inte ser något annat än ögonen på skulle ta hand om mina barn.


här i europa så har aniktsuttryck och kroppsspråk stor betydelse i vår vardagliga kommunikation. ansiktet och kroppen är ofta tillräckligt, ibland behöver vi inte ens öppna munnen för att kommunicera. jag tycker att vi är sjyssta som går med på slöjor, men att jobba med barn när det enda man kan se är ögonen?


barn blir rädda! det förstår ju inte vad det handlar om. eller gör vi själva ens det? att vi ens tillåter slöja och burka i sverige är sjukt. de är symboler för kvinnoförtryck, inget annat.


fridasofie

Av imperfection - 5 december 2009 13:40

är väldigt besviken på min mamma. när jag var yngre så var jag ett ganska jobbigt barn, eller tonåring kanske man säger. jag började dricka tidigt, röka osv. jag var ganska respektlös och allmänt riktigt jobbig att ha och göra med. nu har jag verkligen skärpt till mig och tar avstånd ifrån alla sjuka grejer som jag gjorde back then.


men nu, nej inte nu för 1,5 år sen, så har min lillasyster börjat likadant. hon och jag är verkligen varandras motsatser och jag hatar allt som hon står för. till saken tillhör att enda sedan jag gick i förskolan (jag går i 1:an på gymnasiet nu) har jag frågat min mamma om vi har kunnat gå på bio ensamma. detta har aldrig hänt, fastän jag har tjatat i 10år bara. för ett tag sedan var min mamma och syster på bio, ensamma, utan att fråga om jag ens ville följa med. hon går och shoppar med henne, betalar hennes skit osvosv.


känner mig så orättvist behandlad, men det är ingen som fattar hur jag tänker och känner när jag försöker förklara. jag är en väldigt rak och ärlig person som vet och säger vad jag tycker, så jag smusslar inte med mina åsikter direkt.

tycker inte att man ska favorisera sina barn så. min lillebror är pappas prins. lillasyster är mammas prinsessa. jag är det överblivna mellanbarnet som egentligen är äldst.


don't know what more to say

fridasofie

Av imperfection - 3 december 2009 21:13

tränade ganska intensivt i 2 timmar först. först spinning med höga puls intervaller, sedan pump med låtar jag inte är van vid, och sist men absolut inte minst; löpning! sprang med intervaller då min kondition är halvkass eftersom att det där med att sluta röka går sådär. den hade varit grym om jag hade gett upp skiten..


på tal om cigg så var den någon som har snott ett paket och 100 kr ur min väska idag! vi hade lektion och hälften skulle iväg och arbeta praktiskt och hälften skulle stanna kvar och arbeta teoretiskt. jag tillhörde dom som skulle iväg, en 20 min bara. jag lät väskan stå kvar i klassrummet och när vi hade slutat sen och jag skulle ta upp mitt paket så var det borta.


 jag letade överallt men icke, det var väck. eftersom att jag var 100% säker på att det hade legat i väskan så var jag säker på att någon snott det. men började tveka efter ett tag eftersom att mitt minne sviktar ibland. iallafall så sa en klasskompis till mig att kolla så att de inte fattas något annat, ifall om att liksom. och jo visst gjorde det det! 100 kr.

det som är mest irriterande är att någon i min klass har gått fram till MIN väska, öppnat den och tagit ett ciggarettpaket och öppnat MIN plånbok och tagit MINA 100 kr. give a fuck att jag har blivit av med det, men det är så jävla respektlöst bara!


men jag har mina misstankar...

fridasofie

Av imperfection - 3 december 2009 20:24

har fått en kommentar om vad jag tycke om 2012, men eftersom att jag är (just nu, brukar inte vara det) tekniskt handikappad så fattar jag inte hur man gör när man svarar på kommentarer! så jag tänkte att jag svarar här. ja, jag blir skitglad när någon kommenterar, nybörjare, he-he.


jag tyckte att 2012 var bra faktiskt, många säger att den är dålig osv men jag tycker att den var bra. liiite för lik världarnas krig i vissa delar av handlingen, men annars var det en klass för sig i världens undergångs-genren tycker jag. häftiga effekter och så. såg en behind the scenes grej för den på tv. det är en del i filmer då det "flyger" runt bilar. det händer faktiskt på riktigt, dom skjuter seriöst upp bilar i luften!! och iställer för att göra den klassiska "skaka på kameran för att skapa kaos känsla", så har de faktiskt byggt en plattform som rör sig. ganska fräckt!


fridasofie

Av imperfection - 2 december 2009 23:01

jag har bara inte vågat gå in på bloggen ifrån deras dator. dom som jag har bott hos.. vill ju inte riskera att nån hittar mig bara sådär. kom nyss hem. underbar liten hund, jävla krut i den måste jag säga! nu ska jag snart ta och gå och lägga mig. såg att mitt läsarantal ligger ganska högt för att inte ha bloggat på två dagar. kul att se! :)


tog ju grissjukevaccinet igår. har mått skit hela dagen. mått as illa, ont i huvudet och ont i muskler och leder. inte roligt! och jag har jätteont i insticks armen.. kan knappt lyfta den. tycker att jag hade kunnat få ta den på mig själv ist. det tyckte inte mina lärare.


sleep tight

fridasofie

Ovido - Quiz & Flashcards