Alla inlägg under december 2009

Av imperfection - 11 december 2009 16:10

orkade inte skolan idag. det var härligt att halvsova fram till nio, sedan har jag varit igång och städat och lagat lite mat. jag har börjat äta ganska nyttigt och börjat minska lite på pastan och så men gramförallt ökat intaget av grönsaker.

idag käkade jag en ganska stor sallad och gröna linser till middag, nyttigt och gott! pesto också, kanske inte det ulitimata, men så himla gott!


tänkte ju försöka deffa, så jag ska börja lite sakta..

fridasofie

Av imperfection - 10 december 2009 21:12

jag önskar mig en riktigt fräsh klocka i år av min pojk. han önskar sig en likadan fast grön. dom är riiiktigt snygga och annorlunda.


  


what can i say? jag gillar lila helt enkelt! denna klockan hoppas jag på i julklapp, vad har ni önskat er?


fridasofie

Av imperfection - 10 december 2009 21:06

idag igen. älskar känslan, adrenalin ruset. underbart! tror att jag ska banga skolan imorgon och stanna hemma, måste vila upp mig lite. orkar verkligen inte gå imorgon. och vi gör ändå inget vettigt. sista veckorna i skolan är värdelösa, man får inte gjort något ändå. iiinte ok.


  


är såå taggad för in flames på lördag i scandinavim!

fridasofie

Av imperfection - 9 december 2009 22:59

har hela sverige fått fläpp eller?

är det verkligen rasistiskt att måna om sitt hemland och vilja bevara våra traditioner och värderningar? är det rasistiskt  att tycka att man får ta seden dit man kommer? är det så vi definerar rasism?

genom att trycka ner det svenska folket så mycket som möjligt och ge all plats och tid åt invandrare. det är fult att vara kristen och svensk. men arab och muslim är helt naturligt. isåfall, är jag rasist.


är det så vi ska behandla ordet rasism?

skärpning för fuck sake!

fridasofie

Av imperfection - 9 december 2009 22:41

idag har jag varit och spinnar i 1 hel jävla timma! kan inte fatta att jag verkligen har genomfört detta, det trodde jag aldrig när jag började träna. trodde att jag aldrig skulle sätta mig på en motionscykel, tyckte att det var jäääättemycket med 10kg på knäböj på body pumpen. hade dock fetingstark bål då jag tränade core 3ggr i veckan under en ganska lång period. nu gör jag det då och då, känner att jag behöver mer utmaningar.

som att spinna i en timma! hihi. jag är jättestolt!


idag har jag stört mig på gamla surkärringar hela dagen. det känns som om de verkligen förföljer mig och förpestar mitt liv. när jag satt på bussen till gymmet förut kom hela dagis för 80+ på bussen. fick lite panik, vill fan inte sitta bredvid nån gammal kärring som frågar mig om jag sitter så hemma? när jag har fötterna på sätet. näääe jag sitter inte så hemma, men är bussen någons hem eller? orka gnälla högt om allt heller. så luktar dom gammalt också. usch och fy. och då kanske någon undrar, men läser inte du till undersköterska?

jo det gör jag, men jag ska jobba med barn. icke gamla! ska utbilda mig till barnmorska om några år.


fridasofie

Av imperfection - 9 december 2009 06:43

kan inte fokusera blicken. been there, done that. sömnens frånvaro märks verkligen. men även om jag har sovit så det bara en ytlig, tunn, skral sömn. skulle lika gärna kunnat vara vaken. natt efter natt antingen utan sömn, eller den sömn som räknas; djupsömnen.


insomnia.


jag har egentligen vetat det länge. har ju egentligen legat vaken länge sedan jag var liten. nu är det näst sista veckan kvar i skolan. ide. jag ska gå i ide sen.


fridasofie

Av imperfection - 8 december 2009 18:04

har nog precis fattat att det verkligen händer på lördag. har vetat om det i över 1 månad, men ändå inte tänkt på det. men nu, nu händer det verkligen. tiden rusar och snaart är det lördag. scandinavium, in flames, ståplats, jag. det kan inte bli mycket bättre!

är ingen metal-brud som går runt med bara svarta kläder och svart smink, inte för att det är något fel på det om man nu vill se ut som ett lik, det syns inte på mig att jag lyssnar på metal.


det kommer bli såååå gymt!

fridasofie

Av imperfection - 7 december 2009 21:39

ganska som vanligt. träna idag, träna imorgon, träna på onsdag, träna på torsdag. why? ledig helg. why? FÖR JAG SKA SE IN FUCKING FLAMES PÅ SCANDINAVIUM PÅ LÖRDAG!!!!! det blir tagggaa hela fredan!


fridasofie

Ovido - Quiz & Flashcards