Direktlänk till inlägg 10 januari 2011

in order to love someone

Av imperfection - 10 januari 2011 15:38

else completely, you must start with yourself. if you do not have all of you, how can you give away all of you? and how can you possibly ask someone else to give all of them, if you can't give anything back?


jag börjar förstå nu. jag börjr förstå.

jag kan inte kompensera mitt hat för mig själv med någon annans kärlek. det räcker inte. jag själv mår skit, och jag kväver den andra personen. man kan inte be om så mycket av någon annan. men jag insåg inte det själv, förän det var försent.


igår satt jag och en väldigt go tjej och bara pratade hela kvällen. i sex timmar satt vi i hennes kök och bara öppnade våra portaler och var fullt ärliga. det var något av det häftigaste jag varit med om. och helt plötsigt sa hon till mig, när jag berättat om allt som har hänt med Honom; "Jag får bara en känsla´av att jag ska säga detta till dig nu, men frida.. Han kommer. man kan inte stressa kärleken, men han, din man, kommer. och när han kommer, kommer du att tänka; ja men självklart, det var ju nu han skulle komma. frida, han kommer". jag bara grät. min djupaste önskan är att få bilda en egen familj, jag längtar otroligt efter att gifta mig och skaffa barn. och jag trodde länge att det skulle bli tillsammans med Honom. men nu tror jag, jag tror att Gud har en mening för mig. jag tror att allt detta har hänt av en anledning. trots att den just nu är dimmig, så känns det ändå som att det börjar klarna upp; detta har hänt av en anledning. och ibland så behöver bra saker falla samman för att bättre saker skall kunna komma till.

och som jag sa igår, det känns som att jag var tvungen att totalt falla isär för att kunna bygga ihop mig själv igen. tänk dig mig som ett hus, och när jag har lagt grunden så ser allt bra utifrån, men jag kollar inte så noga. men ju fler våningar jag börjar bygga på huset, desto mer syns misstaget, någonstans är grunden sne. men jag är lat, jag fortsätter att bygga. jag orkar inte riva allt och börja om från början, jag kan leva med mitt svajiga hus (mig själv). men ju längre jag kommer desto mer kommer jag till insikt med att; detta går inte, jag måste börja om. och för att jag väntat så länge så är det så mycket som behöver rivas. hela mitt hus (mitt jag) behöver rivas igen. det är en fruktansvärd känsla, att riva allt som man har byggt på så länge. men denna gången tror jag att jag är på rätt spår. denna gången tror jag att jag har lagt rätt grund, en riktig grund. inte något i hast bara för att dölja vad som egentligen finns där. jag har börjat med det första lilla lagret av grund på mitt hus (mig själv) och denna gången skall jag försöka att inte skynda. jag skall låta det ta sin tid, och blir  det fel så får jag gå tillbaka till felet direkt, inte vänta och riva allt. denna gången bygger jag med kärlek, till mig själv. därför syns nappt min grund ännu, men det kommer. jag jobbar på den, på mig.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av imperfection - 18 maj 2011 12:12

börjar min nya svältdiet med att äta en hel portion havregrynsgröt och två knäckemackor med massa philladelphia. lyckat.... väntar på att det ska sluta regna så att jag kan gå ut och promenera. ska träna ikväll också. usch för mig... ...

Av imperfection - 17 maj 2011 20:41

jag är alldeles för tjock. jag lurade mig själv att tro på att jag kunde vara lycklig, smal och äta på samma gång. det funkar inte så. imorgon börjar jag om igen, jag ska svälta som jag gjorde innan. nu ska jag bli smal, på riktigt. för det är ju d...

Av imperfection - 17 maj 2011 11:27

vet inte vad jag skrev när jag skrev sist. needless to say så var det nog ett tag sedan. jag vet inte riktigt om jag tappat stinget, motivationen eller bara ord. eller alla alternativ. jag har iallafall gått ner 9kg hittills, alltså väger jag 64kg nu...

Av imperfection - 9 maj 2011 20:54

jag orkar inte uppdatera denna frikkin bloggen. jag äter, spyr. svälter, äter, spyr. tränar, äter, svälter. mitt liv kretsar kring mat, om att inte äta den. om att inte vräka i mig hela kylskåpet när tillfället finns. jag fick frågan av en instrukt...

Av imperfection - 8 maj 2011 20:10


jag har ävat för att logga in här. jag vill inte skria vad jag har ätit, men jag vill ändå. jag vill skämma ut mig, men jag vill inte stå naken med skammen. trots att jag hamnade på - kcal igår så har detta varit en riktigt dålig helg. alldeles för m...

Ovido - Quiz & Flashcards