Alla inlägg den 18 januari 2010

Av imperfection - 18 januari 2010 22:12

glömde ju berätta vad han fick för straff, jag är helt virrig just nu. adrenalinet har pumpat hela dagen, är helt utmattad!

iallafall så får han betala 12 600 + 10% ränta sedan i maj 2009 tills det då summan betalas. 7500 till den andra tjejen, samma sak med räntan där. + 50 timmar ungdomstjänst, det är som samhällstjänst fast för ungdomar.


domaren påpekade också att hon tycker att det är oroande att han tycker att det är ok att ta till våld för att tjejer svarar tillbaka när man säger något. typ; "det är okej att jag kallar andra för horunge, men inte att någon kallar mig det tillbaka.. för det betyder ju att min mamma är en hora". jeffla idiot, skicka hem honom!


fridasofie

Av imperfection - 18 januari 2010 21:53

har suttit i rättegång hela dagen. don't worry, det är inte jag som är kriminell. det var nämnligen så att min lillasyster och hennes kompis blev misshandlade ganska brutalt av ca 7-8 invandrarkillar. fallet lades ner en gång men togs upp igen och idag var det rättgång.


när detta hände så var bara en av killarna 15 år, dvs straffmyndig. så det var bara han som blev åtalad. han hade kallat in två vittnen, ja vad kan jag säga om dom.. det var meningen att dom skulle hjälpa denna killen Y då, men de gjorde snarare tvärtom.


Y var dömd sedan i januari 2009 för en misshandel, och detta hände i maj. kille är altså dömd för tre misshandlar på mindre än ett år. fail dude, seriöst. det enda som kommer ha hänt med hans liv om 30 år är att han har suttit lite mer i fängelska. äckligt smuts, är vad dom är! jävla kvinnosyn altså.


fridasofie

Ovido - Quiz & Flashcards