Alla inlägg den 6 maj 2010

Av imperfection - 6 maj 2010 09:41

jag vill ha konkret, svart på vitt. inget mer abstrakt, nyanserat.

i skrivande stund sitter jag vid köksbordet med en kopp kaffe. borde åka och städa på min lediga dag, men det har blivit ett sånt ångestmoment så jag vet inte om jag kommer att göra det. men jag borde.


ringde vårdcentralen igår, skule förnya mitt recept på atarax. behövde fler för sist fick jag bara 25 st. kärringen i telefonen var dryg och trögfattad och jag var på dåligt humör. hörde henne säga att läkaren ska skriva ut 100 tabletter och att ag ska gå och kolla på apoteket inom de närmsta dagarna.

var och hämtade ut 25 tabletter igår.


nu är det 6 dagar kvar till Han kommer hem. vet inte om jag vill att han ska komma hem. förut var det det enda jag ville, nu vill jag nog inte det. allt kommer att bli så mycket jobbigare. då kanske jag inte orkar göra något annat än att sova. för just nu är det precis att jag orkar kliva upp ur sängen på morgonen och gå till praktiken. drömde om Honom inatt. vaknade med ett leende på läpparna som snabbt suddades bort.

Ovido - Quiz & Flashcards