Direktlänk till inlägg 31 juli 2010

-9 kg

Av imperfection - 31 juli 2010 00:23

har gått på nutrilett i 4 veckor på måndag. jg bestämde mig ganska snart efter start att bara väga mig på måndagar då det började stiga mig åt huvudet. min första tanke när jag och några kompisar skulle åka iväg en helg var; "shit nu har jag ingen våg". men i mådags hade jag iallafall gått ner 8 kg och i onsdags kunde jag inte hålla mig så jag snabbvägde mig och då hde jag gått ner 9.


man ska egentligen dricka 5 st om dagen. i varje shake är det 110 kcal, altså ska man äta 550 kcal om dagen. jag äter 220. hungerkänslorna har nästan försvunnit men de kommer ibland då och då, men bara korta perioder. jsg är dödstrött och fryser som ett djur. menmen.. vad gör man inte för att tycka om sig själv lite? jag ycker att det knappt syns, men andra ser det. många har kommenterat det.


tror att jag håller på att bli sjuk i huvudet. jag vågar inte börja äta igen. jag ljög igår om att jag hade ätit. jag vet själv hur det låter, men jag vill inte äta. vill inte släppa kontrollen.

 
 
Ingen bild

Ingrid Hjelm

2 augusti 2010 09:02

Hej Frida,

Jag jobbar som produktchef för Nutrilett och blir orolig för dig när jag läser att du äter endast 2 påsar Nutrilett per dag. Denna diet kräver att du äter 5 påsar om dagen, för att du ska få i dig de vitaminer och mineraler som din kropp behöver. Det är väldigt viktigt att du får i dig dessa, och att äta så lite som du gör är väldigt ohälsosamt och farligt på sikt. Ska man gå på denna diet i mer än 3 veckor ska detta göras i samråd med läkare. Då du nu gått på dieten i fyra veckor, och äter mycket mindre än dieten kräver, råder jag dig till att genast börja äta mer vanlig mat. Det är inte hälsosamt att använda produkterna på det sättet du gör. Jag hoppas verkligen att du tar detta råd, och önskar dig lycka till i fortsättningen.

Med vänliga hälsningar,

Ingrid Hjelm
Nutrilett

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av imperfection - 18 maj 2011 12:12

börjar min nya svältdiet med att äta en hel portion havregrynsgröt och två knäckemackor med massa philladelphia. lyckat.... väntar på att det ska sluta regna så att jag kan gå ut och promenera. ska träna ikväll också. usch för mig... ...

Av imperfection - 17 maj 2011 20:41

jag är alldeles för tjock. jag lurade mig själv att tro på att jag kunde vara lycklig, smal och äta på samma gång. det funkar inte så. imorgon börjar jag om igen, jag ska svälta som jag gjorde innan. nu ska jag bli smal, på riktigt. för det är ju d...

Av imperfection - 17 maj 2011 11:27

vet inte vad jag skrev när jag skrev sist. needless to say så var det nog ett tag sedan. jag vet inte riktigt om jag tappat stinget, motivationen eller bara ord. eller alla alternativ. jag har iallafall gått ner 9kg hittills, alltså väger jag 64kg nu...

Av imperfection - 9 maj 2011 20:54

jag orkar inte uppdatera denna frikkin bloggen. jag äter, spyr. svälter, äter, spyr. tränar, äter, svälter. mitt liv kretsar kring mat, om att inte äta den. om att inte vräka i mig hela kylskåpet när tillfället finns. jag fick frågan av en instrukt...

Av imperfection - 8 maj 2011 20:10


jag har ävat för att logga in här. jag vill inte skria vad jag har ätit, men jag vill ändå. jag vill skämma ut mig, men jag vill inte stå naken med skammen. trots att jag hamnade på - kcal igår så har detta varit en riktigt dålig helg. alldeles för m...

Ovido - Quiz & Flashcards